Friday 14 March 2014

MALANG

HEY, SALAM...

last week, aku JPJ test,, dan aku lulus dalam semua bahagian, kecuali tiga penjuru,,!  aku sangat kecewa,, ye, tidak semua yang nampak atau boleh dikatakan tiada siapa yang nampak aku menangis kerana sangat kecewa.. ye SANGAT !

dengan sedikit sinar harapan, aku cuba lagi untuk mengambil ujian itu, cuba buang perkataan 'GIVE UP' dalam diri ini,,,, dan sekali lagi aku GAGAL !!!!

aku telah membaca yaasin, sebelum bermula , aku selawat sebanyak mungkin, aku baca al-fatihah berkali, aku mengucap bismilahhirrahmanirrahin entak berapa banyaknya,,,, tapi kenapa aku masih gagal ?

lebih malang, Tablet Samsung pemberian makcik aku ketika aku berjaya mendapat straight A's PMR rosak !

kenapa nasib malang terus menjadi milik aku,,,

minggu petama MAC, aku gagal JPJ test,
minggu kedua Mac, aku gagal jpj test, tablet aku rosak,
minggu ketiga ?
minggu keempat ?

aku cuba mencari hikmah disebalik semua ini,, tetapi aku penat,,, aku tahu Allah adalah sebaik0baik perancang,,, His plan yang tersangat terbaikk, ! tetapi,,, entah lah,,,,,

aku sedih ! aku kecewa ! aku penat ! aku sangat jatuh ketika ini,,,!

adakah bulan tiga ini merupakan bulan yang malang bagi aku ?
adakah memang manusia yang lahir sebagai anak ketiga merupakan orang yang malang ?
adakah kerana aku sememangnya aku begitu kejam atau sangat jahat sehingga tiada peluang untuk aku berjaya ?


"Sesiapa yang MENGENAL (mengingati & taati) Allah swt di ketika senang, nescaya Allah akan MENGENALNYA (membantu & memudahkannya) tatkala sukar". (Hadis riwayat Ahmad). Imam Hasan Al-Basri berkata : "Kerana amal soleh sewaktu senang, Allah membantunya akan membantu sewaktu sukar."

mungkin betul, aku teruk,,,
yes, I am crying,,, and for those who know me well,, aku memang akan menangis bila hati aku sangat berkecamuk !

I just, so hurt.........

No comments:

Post a Comment